woensdag 31 juli 2013

Zweet, puistjes en Kiehl's.


Ik zit nog steeds op Mallorca. Absoluut heerlijk. Vandaag heb ik Palma onveilig gemaakt met het broertje. Het was veeeeeulste heet, als in 'zweet op mijn bovenlip' te heet. Maar we waren het zat om aan het zwembad te liggen en niets te doen. Can you imagine? ;) 

Sinds een paar weken heb ik een naar, jukkie huidprobleem. Om de een of andere, voor mijn nog steeds duistere reden heb ik last van kleine jeugdpuistjes. Op mijn gezicht en in mijn hals.
En hier moest een oplossing voor worden gevonden. Een natuurlijke, crappy-stuff vrije oplossing.

Ik was ook ontzettend blij toen ik een groot Kiehl's bord in het straatbeeld van Palma de Mallorca zag verschijnen. Het broertje was minder blij om mee te worden gesleurd. Maar een beetje airco was alles om hem over te halen om toch naar binnen te gaan.

Voor degene die Kiehl's niet kennen. Kiehl's is een New-York based bedrijf dat werd opgericht door John Kiehl in 1851. Deze apotheker met een passie voor plantkunde startten een bedrijf dat nu deel uitmaakt van de Amerikaanse geschiedenis. Al meer dan 160 jaar staat Kiehl's voor eerbied voor de wetenschap, kwaliteit en service.

Nadat ik heel fijn en rustig werd geholpen door een Spaans meisje dat uitstekend Engels sprak, kocht ik twee producten die me zouden moeten helpen in de strijd tegen de onzuivere huid.



Kiehl's Epidermal Re-Texturizing Micro-Dermabrasion


 - De fles beloofd een krachtige peeling die de huid glad maakt en de poriën zichtbaar helpt te verminderen.
- De hoofdingrediënten zijn:          

   Gemicroniseerde parelmoeren: Natuurlijk kristal silicium is een derivaat van kiezelwier, microscopische eencellige algen. Dit fijne siliciumpoeder is een natuurlijke peeling voor het verwijderen van de dode cellen op de bovenste huidlaag.
  Karitéboter: Karitéboter is een natuurlijk vet dat wordt verkregen uit de vrucht van de Afrikaanse boom “karité” en wordt veel gebruikt in lotions en reinigingsproducten vanwege haar vochtinbrengende eigenschappen. Beschermt tegen uitdroging en versoepelt de droge huid.

  Epilobe of Wilgenroos: Deze plant is bekend vanwege haar antimicrobische en kalmerende eigenschappen voor de huid.

   
Kiehl's Rare Earth Deep Pore Daily Cleanser

- De fles beloofd een dagelijkse reiniger die is geformuleerd om de huid van het gezicht te zuiveren en te reinigen. De niet-bijtende formule scrubt en verwijdert zachtjes de onzuiverheden, toxines en overtollig talg die de poriën kunnen verwijden.

Verder kreeg ik wat testertjes mee, die ik ook uit ga proberen.  
Ik vond 45E voor een scrub een hele boel geld, maar nadat ik een beetje van mijn LUSH geloof was afgevallen moest er toch echt een goed alternatief komen.

Ik ga allebei de producten uitproberen en schrijf over een paar weken een blog over mijn ondervindingen.



Meer info? KLIK

Geen opmerkingen:

Een reactie posten